Technologie 

Jak wygląda pozycjonowanie stron w 2021 roku?

Przy tak olbrzymiej konkurencji, jaka panuje w sieci, osiągnięcie sukcesu w internecie bez tego procesu byłoby niemożliwe. Chodzi oczywiście o pozycjonowanie stron, które zapewnia widoczność danej firmie w wirtualnym świecie. Jakie trendy w SEO królują w 2021 roku? Sprawdź, na czym skupia się optymalizacja.

Nie ma efektów bez technologii mobilnych

Wciąż rosnący odsetek urządzeń mobilnych sprawia, że skuteczne działania SEO nie mogą pomijać optymalizacji witryny pod kątem przystosowania jej do poprawnego wyświetlania na smartfonach, tabletach itp. W 2021 r. jest to jeden z najważniejszych wyznaczników pozycjonowania. Pomijając działania nastawione na sprzęt przenośny, jest się praktycznie skazanym na niepowodzenie. 

Intencja użytkownika ważniejsza od technicznych aspektów

O tym, że semantyka zapytań internauty jest ważna, specjaliści wiedzą od dawna. W tym roku można jednak zaobserwować wzrost zainteresowania tym elementem wśród osób odpowiedzialnych za podnoszenie miejsc w rankingu wyszukiwarki. Wielu doświadczonych pozycjonerów uważa, że dostosowanie odpowiedzi do intencji internauty jest istotniejsze od technicznych aspektów.

Z dodawania meta opisów itp. oczywiście zrezygnować nie można, ale badania i obserwacje fachowców ewidentnie wskazują, że jeszcze więcej pożytku przynosi tzw. search intent. Dlatego w tym roku powraca dobrze znane powiedzenie Billa Gatesa „content is king”. Tak, królującym trendem w 2021 r. jest treść, która powinna dostarczać odbiorcy kluczowych informacji.

Nie tylko ruch ma znaczenie

Dotychczas pozycjonowanie stron było nastawione na generowanie ruchu, czyli dużej liczby wyświetleń. Powoli zaczyna się to zmieniać. Klikalność dalej jest ważna, bo żeby firma mogła coś sprzedać w internecie, klient musi najpierw wejść na jej witrynę. Jednak specjaliści podpowiadają, by badać zachowania użytkowników, którzy już otworzyli odnośnik. Sprawdzenie tego, co robią i jak długo to wykonują pozwoli zdobyć wiedzę niezbędną do podjęcia działań on-site, które:

  • umożliwią powrót internauty i jeszcze bardziej zwiększą ruch,
  • bezpośrednio zachęcą do skorzystania z oferty.

Jak widać, optymalizacja nie koncentruje się już tylko na udoskonalaniu parametrów technicznych i link buildingu, ale staje się dużo szerszym procesem, który nastawiony jest na osiąganie rezultatów wykraczających poza ruch organiczny. Najbardziej zauważalną zmianą w trendach rynkowych w 2021 r. jest zatem fakt, że SEO nie ogranicza się do zapewniania klikalności, lecz w dużym stopniu wspiera również sprzedaż, stawiając na merytoryczny content i dostosowanie przekazu do intencji klienta.

Wyzwanie – pomogą specjaliści

Rozszerzanie celów, jakie ma spełnić pozycjonowanie stron, sprawia, że staje się ono prawdziwym wyzwaniem, któremu mogą sprostać wyłącznie wykwalifikowani specjaliści znający aktualnie panujące nurty. Dlatego warto współpracować z agencjami, które mogą pochwalić się wieloma efektywnie przeprowadzonymi realizacjami.

Czytaj również