Marketing na TikToku – czy warto w niego inwestować?
TikTok to jeden z najmłodszych portali społecznościowych o światowym zasięgu, który wszedł na rynek przebojem. Charakteryzuje się unikalnym jak na standardy social mediów contentem. Jego błyskawiczny wzrost popularności sprawił, że wielu specjalistów od marketingu zaczęło dostrzegać w nim potencjał reklamowy. Jednak czy faktycznie jest to dobre miejsce na reklamę firmy? Sprawdź, kiedy warto w nią zainwestować!
TikTok to wielkie liczby, ale czy korzystne z punktu widzenia marketingu?
Szacuje się, że z portalu TikTok miesięcznie korzysta ponad 800 milionów osób. Co więcej, ilość pobrań jego mobilnej aplikacji przekroczyła 2 miliardy. Jednak z punktu widzenia marketingu na social media należy patrzeć w skali lokalnej.
Faktycznie, popularność serwisu jest ogromna, ale ponad 50% jego użytkowników to obywatele Chin i Indii. Ile jest ich w Polsce? Dane są tylko szacunkowe i bardzo rozbieżne, zależnie od źródła, z którego pochodzą. Można znaleźć informacje, że aplikację pobrało od około 2,5 do blisko 6 milionów Polaków.
To oczywiście sporo osób, ale ważne jest również to, kim dokładnie one są. Tutaj dane są już dokładniejsze i wynika z nich, że większość użytkowników TikToka to nastolatkowie, w wieku do 19 lat. Do tego około 90% z nich to kobiety.
Unikalny, prosty w przygotowaniu content
Niewątpliwie ogromną zaletą tego serwisu społecznościowego jest unikalna forma, jaką przybiera jego content. Mamy tutaj do czynienia z krótkimi filmikami nagrywanymi smartfonami trzymanymi w pozycji pionowej. Oferowane przez TikTok narzędzia pozwalają na dodawanie do nich treści, zabawnych naklejek i wielu innych „upiększaczy”. Wszystko to sprawia, że w porównaniu do innych social mediów, ten portal ma bardzo silny charakter rozrywkowy.
Kiedy warto inwestować w marketing na TikToku?
Bardzo młodzi użytkownicy, głównie płci żeńskiej, oraz humorystyczny charakter TikToka sprawiają, że musisz dobrze przemyśleć to, czy warto się na nim reklamować. Inwestycja w marketing może być opłacalna, jeśli:
- grupą docelową Twojej firmy są nastolatkowie,
- oferujesz produkty lub usługi o zabawnym charakterze,
- chcesz wypromować młodą osobę, która stanie się twarzą marki.
Niestety, biorąc pod uwagę standardy innych social mediów, reklama w tym miejscu bywa ryzykowna. Jeśli prowadzisz bardzo poważną firmę, możesz nawet stracić swój profesjonalny wizerunek. Co ważne, za przygotowanie contentu powinny być odpowiedzialne osoby obeznane z trendami na tym portalu.
Social media to nie tylko TikTok!
Pamiętaj, że świat mediów społecznościowych nie kończy się na TikToku. Portal ten jest dedykowany dość wąskiej grupie społecznej. W wielu przypadkach lepiej zainwestować w marketing np. na Facebooku. Ważne jest także to, aby oprócz social mediów, mocno skupić się na promocji firmowej strony internetowej. Dobrze przemyślana kampania marketingowa z pewnością przyczyni się do rozwoju Twojej firmy.