RemarketingTechnologie 

Remarketing – czyli reklama, która Cię śledzi

Wielu właścicieli sklepów internetowych poprzestaje jedynie na pozycjonowaniu strony. Tymczasem widoczność witryny nie zapewnia jeszcze sukcesu, czyli wysokiego wyniku sprzedaży. Klienci często oglądają asortyment, ale z różnych powodów nie robią zakupów. Dlatego warto stawiać na remarketing, czyli reklamę, która wraca do odbiorcy. Dowiedz się więcej!

Idea remarketingu – czym jest ten proces?

Kampania remarketingowa to efektywna reklama, która „śledzi” internautę. Oznacza to, że komunikaty promujące daną markę lub produkt wyświetlają się osobom, które odwiedziły już stronę firmową. Dlatego działanie tego typu jest skuteczne. Wykluczona zostaje przypadkowość. Odbiorcą treści marketingowej jest potencjalnie zainteresowany ofertą internauta. Skoro wszedł on na daną witrynę, można przypuszczać, że chciał dokonać zakupu lub zamówić usługę, ale coś go powstrzymało. Celem jest zatem przekonanie go, żeby wrócił na określoną witrynę.

Jak prowadzone są kampanie?

Wyświetlanie promocyjnych komunikatów śledzących możliwe jest na portalach, które stanowią część sieci promocyjnej Google. Są to przede wszystkim najpopularniejsze social media, w tym również Facebook. Dzięki wykorzystywaniu tego typu serwisów można dotrzeć do szerokiego grona odbiorców.

Serwisy współpracujące z Google „podglądają” aktywność internautów dzięki specjalnemu kodowi zainstalowanemu na stronie i technologii tzw. ciasteczek. Remarketing wykorzystuje AdWords, czyli narzędzie, które pozwala badać preferencje użytkownika sieci, a następnie wyświetlać mu dopasowaną do jego potrzeb treść marketingową.

Cele kampanii śledzących

Nadrzędnym zadaniem, jakie powinna wypełnić reklama śledząca, jest oczywiście konwersja, czyli przełożenie odwiedzin witryny przez potencjalnego klienta na sprzedaż (usługi bądź produktu). Dokonuje się tego poprzez podrzędne cele pozwalające osiągnąć założony rezultat. Są nimi:

  • wsparcie procesu pozycjonowania,
  • przypomnienie o istnieniu danej firmy/oferty,
  • nakłonienie do podjęcia działania.

Można zatem stwierdzić, że założeniem remarketingu jest przypomnienie lub uświadomienie osobie potencjalnie zainteresowanej pewnym dobrem, że go potrzebuje i powinna go nabyć.

Dla kogo przewidziany jest ten typ marketingu?

Klienci rezygnują z zakupów z różnych powodów. Niezdecydowanie może wynikać z chęci oszczędzenia, wątpliwości w rzeczywistą przydatność artykułu czy usługi itp. Powtarzająca się treść marketingowa pomaga przekonać odbiorcę, że jednak warto zrobić zakupy. Dlatego istotne, by wyświetlała się ona w social media. Ich przeglądanie relaksuje, wprowadza w pozytywny nastrój, co zwiększa perswazyjne oddziaływanie komunikatu.

Profesjonalna treść – skorzystaj z pomocy agencji

Oczywiście zachęta musi być odpowiednio podana. Istotny jest właściwie przygotowany tekst, dobór grafik i wiele innych elementów. Muszą one delikatnie nakłaniać, a jednocześnie nie zrażać. Nie jest to łatwe. Dlatego realizację kampanii AdWords najlepiej jest zlecić profesjonalnym marketerom. Samodzielne działanie może wręcz zaszkodzić.

Czytaj również